Restart Gyumri

Civil Initiative Centre NGO

Կին և տղամարդ․ Հավասարություն տարբերության մեջ

2016 թվականին Հասարակություն առանց բռնության Հկ-ն և Կանանց հանդեպ բռնությունների կանխման ՄԱԿ -ի հավատարմագրման հիմնադրամը կազմել են «Կին եւ տղամարդ՝ տարբեր, բայց հավասար» տեսական և գործնական ուղեցույցը ուսուցիչների, դպրոցների հոգեբանների և դասղեկների համար՝ աշակերտների և ծնողների հետ անհատական և խմբային աշխատանքներ անցկացնելիս կիրառելու նպատակով։ Այս ուղղեցույցը երաշխավորված է ՀՀ Կրթության և գիտության նախարարության կողմից։

«Կին եւ տղամարդ՝ տարբեր, բայց հավասար» տեսական եւ գործնական

ուղեցույց» ձեռնարկը նախատեսված է ուսուցիչների, մանկավարժական գործունեություն ծավալողների ու դասընթացավարների համար եւ պարունակում է օգտակար տեղեկատվություն եւ գործնական վարժություններ մի շարք թեմաներով:

Ստորև կարող ենք ծանոթանալ այն խորհուրդներին, որոնք ներկայացված են «Կին եւ տղամարդ՝ տարբեր, բայց հավասար» տեսական և գործնական ուղեցույցում։ 

Պարզեք գեներային հարցերում Ձեր սեփական նախապաշարմունքներն ու կարծրատիպերը. դրանք կարող են փոխանցվել Ձեր աշակերտներին Զգույշ եղեք, որպեսզի չխորացնեք այն կարծրատիպերը, որոնց վերացնելուն են  ուղղված այս վարժությունները: 

Անկոմնակալ վերաբերմունք ցուցաբերեք երկու սեռի ներկայացուցիչների  հանդեպ 

Գովելիս, խրախուսելիս կամ նկատողություն անելիս երկու սեռի ներկայացուցիչներին նույն կերպ վերաբերվեք: 

Ընդգծեք, որ գենդերային հավասարությունը չի նշանակում բացարձակ նույնություն  

Դեռ մանկությունից պետք է սերմանել երկու սեռի գոյության անհրաժեշտության  ու փոխլրացման գաղափարը, ընդգծել դրանց նշանակությունը, ցույց տալ, որ նրանք  չեն կարող գոյատևել առանց մեկը մյուսի, և շատ կարևոր է, որ երկու սեռերն էլ օժտված լինեն հավասար իրավունքներով: Գենդերային հավասարություն նշանակում է  հավասար իրավունքներ և հնարավորություններ երկու սեռերի համար, ոչ թե նրանց  նույնականացում: 

 Խուսափեք տղաներին և աղջիկներին հակադրելուց 

Դասերն անցկացրեք այնպես, որ երկու սեռերի ներկայացուցիչները դեմ առ դեմ  դուրս չգան և քննարկոմները չվերածվեն վիճաբանությունների և ընդհարոմների: Աշակերտների մոտ ձևավորեք սեփական կարծիքը պաշտպանելու ունակություն և բանավեճերի ընթացքում ռացիոնալ հատիկը տեսնելու կարողություն: 

Հետաքրքրություն առաջացրեք աշակերտների մոտ 

Դասերն անցկացրեք ուսուցման ինտերակտիվ մեթոդներով՝ բանավեճեր, խաղեր, զրույցներ, իրավիճակների վերլուծություն, դերային խաղեր, տեսանյութերի ցուցադրում և քննարկում: Ստեղծեք անկաշկանդ, ազատ մթնոլորտ, որտեղ յուրաքանչյուրը  կարող է արտահայտել իր կարծիքն ու չքարկոծվել դրա համար:  

Սովորեցրեք աշակերտներին բանավիճելու կանոնները, վերլուծելու, քննադատաբար մտածելու, փաստը կարծիքից տարբերելու կարևորագույն ու նակությունները: Եթե անհրաժեշտ է, աշակերտներին տվեք տեղեկատվական գրքույկներ, այլ լրացուցիչ ուսումնական նյութեր, որպեսզի նրանք չստանան խեղաթյուրված, կարծրատիպերով լի տեղեկատվություն: 

Աշխատանք տարեք նաև ծնողների հետ 

Ծնողները լսում են ուսուցչի խորհուրդները երեխաների դաստիարակության հարցերում: Կարելի է խոսել գենդերային կարծրատիպերի, հավասար հնարավորությունների մասին ծնողական ժողոﬖերի, անհատական հանդիպուﬓերի ժամանակ և  նպաստել գենդերային զգայունության բարձրացմանը:Միևնույն ժամանակ պետք չէ  այդ խորհուրդ ները վերածել բարոյախրատական քարոզների:  

Արժե ծնողներին ներգրավել ուսուցման գործընթացի ﬔջ, այլա պես նրանց սահմնափակ գիտելիքներն այդ ոլորտում կարող են ﬖասել այն քաղաքականությանը,  որը տարվում է դպրոցում: 

Հայկական շատ ընտանիքներում առկա է կնոջ նկատմամբ բռնություն, ինչը հաճախ փորձում են արդարացնել ավանդույթներով: Կանդպրոցականներ, որոնք գալիս են ընտանիքներից, որտեղ առկա են բռնության տարբեր տեսակներ: Երեխաները  խաղալիք են դառնում ծնող ներիփոխհարաբերությունների ﬔջ: Շատ կարևոր է օգնել նրանց՝ խնդիրները հասկանալու, եզրահանգուﬓեր անելու ու ճիշտ որոշուﬓեր  կայացնելու հարցում:

Հոդվածում կիրառված նյութի ամբողջական տարբերակը  կարող եք ձեռք բերել հետևյալ հղմամբ՝ https://cutt.ly/uzNTKwm 

Նյութի հեղինակ ՝ Մարի Պետրոսյան

Spread the love