Բուհում խորանալ տեսական գիտելիքների մեջ, իսկ պրակտիկային ծանոթանալ գործնականում – երկակի ուսուցմումը դառնում է ավելի ու ավելի տարածված դպրոցի շրջանավարտների շրջանում։ Տնտեսության համար դա նաեւ դրական ցուցանիշ է։ Վերջին տասը տարիների ընթացքում աշխատավայրում սովորելու պատրաստ ուսանողների թիվը կրկնապատկվել է, գործազրկության մակարդակը Գերմանիայում նվազում է, Իիկ Եվրոպայի այլ երկրներում այն հասնում է կրիտիկական կետի:
Ամեն ինչ, այսպես կոչված, երկակի կրթական համակարգի շնորհիվ է, որի էությունը այն է, որ շրջանավարտները բարձրագույն կրթության դիպլոմ են ստանում, ապահովված երկարաժամկետ արտադրական պրակտիկայով:
Տեսական կրթությունը համալսարանում դա շատ լավ է, բայց միեւնույն ժամանակ բավարար չէ։ Ի վերջո, ոչ բոլոր դիմորդներն են ուզում սովորել, ոչ բոլորն են կարող դրսևորել իրենց գիտելիքները գործնականում, այդ պատճառով շատ ընկերություններ, հատկապես ազդեցիկ կամ միջին օղակի համաշխարհային կազմակերպություններ, առաջարկում են երկակի կրթության (duales Studium) համակարգը՝ վճարովի պրակտիկան ձեռնարկությունում եւ տեսական գիտելիքները համալսարանում.
“Երկակի” շրջանավարտների շարքում շատ հաջողակ մարդիկ կան ‘ Բեռնհարդ Շրայեր, Heidelberger Druckmaschinen AG ընկերության գլխավոր տնօրեն; Հանս-Յուրգեն Բյուդենբենդեր, Sparkassen-Versicherung Sachsen-ի վարչության անդամ; Անդրեաս Բերնհարդտ, Alcatel SEL-ի նախկին գլխավոր տնօրեն: Բոլոր երեքն էլ հիանալի օրինակ են այն բանի, որ կրթական այս համակարգը աշխատում է շատ արդյունավետ։
Երկակի կրթությունը դա չպարտվող իրավիճակի օրինակ է ինչպես ուսանողների, այնպես էլ ընկերությունների համար։
“Թափուր աշխատատեղերը կատաղի պահանջարկ ունեն”, – ասում է Քյոլնի Գերմանական տնտեսության ինստիտուտից Helmut Klein (Helmut Klein) Հելմուտ Քլայնը, եւ դա ռազմավարական շահեկան քայլ է ընկերության համար ‘ընդունել մարդուն երկակի ուսուցմամբ եւ մի քանի տարի անց նշանակել նրան ղեկավարվող պաշտոնում”: Երկակի կրթական համակարգը հստակ կարելի է նկարագրել հետևյալ կերպ. ըստ հատուկ ժամանակացույցի ՝ ուսանողները հաճախում են բուհում պարապմունքների և հաստատված օրերին զուգահեռ աշխատում են ընկերությունում կամ ձեռնարկությունում, մասնակցում արտադրական նախագծերին, ստանում են աշխատավարձ (600-ից մինչև 1000 եվրո) և արձակուրդի իրավունք ունեն, ինչպես և մյուս աշխատակիցները։
Ընկերության ղեկավարության համար ավելի հեշտ է ընդունել դիպլոմավորված ուսանողի,ով գործնական գիտելիքներ է ստացել հենց աշխատավայրում, այլ ոչ թե որոնել եւ կրկին վերապատրաստել նոր թեկնածուի։ Այնուամենայնիվ, հարկ է նշելլ, որ ուսանողը պետք է հարցազրույց անցնի պոտենցիալ պրակտիկայի ղեկավարի եւ ընկերության ղեկավարի հետ, ովքեր կորոշեն, թե արդյոք դուք համապատասխանում եք պահանջներին: Որոշ խոշոր ընկերությունների, ինչպիսիք են Volkswagen – ը, երբ ընդունվում է երկակի համակարգի շրջանակներում ուսանողի հետ կնքվում է պայմանագիր, ըստ որի, ընկերությունը պարտավոր է ընդունել նրան աշխատանքի, եթե նրա ավարտական միավորը բավականին բարձր է: Այս դիրքորոշումը հաստատում է նաեւ ուսումնասիրությունը դաշնային ինստիտուտի մասնագիտական ուսուցման (Bundesinstituts für Berufsbildung – BIBB): 76% – ը հարցված ձեռնարկությունների գնահատում են իրենց շրջանավարտներին գերազանց՝ ,արտադրական եւ տնտեսական գործընթացներում գիտելիքների առաջընթացի համար, յուրաքանչյուր երկրորդ ընկերությունը (45,6 %) աշխատանքի է ընդունում իր պրակտիկանտին ՝ երկակի կրթության շրջանակներում ուսումնառության ավարտից հետո ։
Գրեթե 64% – ը ընկերությունների համոզված են, որ երկակի ուսուցման շրջանակում ուսանողի աշխատանքը մյուսներից առանձնանում է բարձր մոտիվացիայով և ինքնավստահությամբ։Շատերը գովաբանում են նաեւ մասնագիտական հմտությունները (46,5 Prozent) եւ թիմում աշխատելու ունակությունը (45,9%): Եվ վերջում, երեք քառորդը հարցված ընկերությունների (74%) ճանաչել է երկակի կրթական համակարգը առավել որակյալ եւ արդյունավետ համեմատ դասական ձեւով ուսուցման. Այսպիսով, կրթության համակարգը Գերմանիայում արձագանքում է ընթացիկ միտումներին եւ համապատասխանում է աշխատաշուկայի պահանջներին:
Նյութի հեղինակ ՝ Եղիշե Մարտիրոսյան
More Stories
«Վիդեոհոլովակների մրցույթ»-ի ամփոփում
Ժամանակակից արվեստագետները ՀՀ-ում և աշխարհում
ՀՀ բարձրագույն կրթության համակարգի կատարելագործումը որպես պետության զարգացման հիմնական գործոն