Restart Gyumri

Civil Initiative Centre NGO

Հեռավար կրթություն

«Քաղաքացիական – երիտասարդական մարզային հարթակ» ծրագրի Շիրակի մարզի մասնակիցները իրականցրել են հետազոտական աշխատանք Շիրակի Պետական Համալսարանի դասախոսների շրջանակներում իրենց հուզող մի շարք հարցերի վերաբերյալ: Հետազոտական աշխատանքին մասնակցել է 4 դասախոս: Հարցազրույցներից ստացված պատասխաններով կազմվել է հետազոտական աշխատանք:  Իրականցրած հետազոտության արդյունքներն ու թիմային վերլուծությունները ներկայացված են ստորև:

  1. Հեռավար կրթության դրական կողմերը
  • Ամենաթանկ ռեսուրսի՝ ժամանակի խնայում և ավելի ռացիոնալ կիրառում
  • Ֆինանսական ռեսուրսների խնայում,
  • Առողջության պահպանում և ինքնավստահության զգացողություն,
  • Հեռավար ուսուցումը թույլ է տալիս սովորել և ստանալ դիպլոմ բարձրակարգ բուհերում՝ չհեռանալով հիմնական բնակության վայրից,
  • Հեռավար ուսուցման ներդրման շնորհիվ սահմանափակ տեղաշարժման հնարավորություններ ունեցող և հաշմանդամ անձանց համար ճանապարհ է բացվում դեպի բարձրագույն կրթություն  (այդ թվում՝ արտասահմանյան բուհերում և գիտական կենտրոններում ), ինչը բոլոր զարգացած երկրների սոցիալական քաղաքականության առանցքային ուղղություններից է։

Առաջադրվածգործոններիհամադրումըթույլէտալիսնորովիիմաստավորելևգնահատելհեռավարուսուցմանպոտենցիալհնարավորությունները։Դասախոսները գիտակցում են ժամանակակից տեղեկատվական հաղորդակցական տեխնոլոգիաների կիրառման անհրաժեշտությունը ուսումնական գործընթացում։ Հեռավար ուսուցման դեպքում ուսուցանողը և ուսուցանվողը՝

  • Իրենք են ընտրում հարմար ուսուցման ժամանակը,
  • Հնարավորություն է ընձեռնվում կենտրոնանալ ուսումնական նյութի որոշակի մասերի վրա,
  • Ուսանողին հնարավորություն է ընձեռնվում ամեն օր ստուգել իր գիտելիքները,
  • Մեծանում է ուսանող-դասխոս համագործակցության շրջանակը,
  • Ավելի արագ է ստացվում անհրաժեշտ տեղեկատվությունը:

2.Խնդիրներ ,որոնք  առաջացել  են դասապրոցեսում՝ հեռավար կրթության ուսուցման ընթացքում:

Տեխնիկական սահմանափակ հնարավորությունների և մոդեմների դանդաղ աշխատանքի պատճառով ձայնը, պատկերը և գրաֆիկան հաճախ ուշացումով են տեղ հասնում, թեպետ համապատասխան տեխնոլոգիաներն անընդհատ բարելավվում են:

Կարող են լինել հեռահաղորդակցման խնդիրներ թույլ վերահսկելի է, հնարավոր են   կեղծ հարաբերություններ:

 3 Պե՞տք է արդյոք կատարել վարձի մասնակի կրճատում, եթե   համալսարանում սովորող ուսանողը առկա ուսուցման ընթացքում վճարում է նաև համալսարանական ծախսերի համար (ջեռուցում,պետական տարածք, պետական գույք), իսկ հեռավար կրթության պայմաններում դուրս են գալիս որոշակի ծախսեր:

Դասախոսների կարծիքով առավել նպատակահարմար կլինի այդ խնայողությունները ուղղել տեխնիկական խնդիրներ ունեցող մասնագետների և սովորողների խնդիրները կարգավորելուն և որակյալ պրակտիկայի հաստատությունների հետ պայմանավորվածություններ ձեռք բերելուն։ Երկրորդ կարևոր հանգամանքը ուսանողների մրցակցային կրթության ապահովումն է, որը կարելի է խթանել նաև բարձր ՄՈԳ ունեցող ուսանողներին, անվճար համակարգի ուսանողներին զուգահեռ կրթաթոշակ տրամադրելով։

Որպես ինստիտուցիոնալ կառույց,  ունի այլ ստորաբաժանումներ ևս, որոնք կրթական գործընթացների պլանավորող, վերահսկող և քաղաքականություն մշակող օղակներ են:  Նաև` ուսանողի և պրոֆեսորադասախոսական կազմի, այլ աշխատակիցների  միջև տարաբնույթ հարաբերություններ է կարգավորում որպես համակարգ: Այսինքն, այն գործող համակարգ է և այդ սահմանված վարձավճարը չի ամփոփում այն բոլոր ծախսած ռեսուրսների հանրագումարը, որն իրականում ներդրվում է գործընթացի կազմակերպման և իրականացման համար: /Օրինակ` այլ տարածաշրջաններում այն ավելի թանկ է, քան մեր բուհ-ում/: Այլ բան է, երբ տնտեսական ճգնաժամի պայմաններում ատոնությունների այլ մեխանիզմներ մշակվեն և գործի դրվեն:

4.Արդյոք հեռավար կրթությունը բարդացրել է քննությունների անցկացումը

Դասախոսների մի մասը կարծում է , որ ո՛չ, քննությունների անցկացումը չի բարդացել։ Ընդհամենը մասնագետից պահանջում է ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաների և համացանցի հմտություն;

Իսկ մյուս մասի կարծիքով  `համաձայն  դասական  կրթական տարբերակի` այո, սակայն կարելի է գտնել գնահատման այլ մեթոդներ և հանձնարարականների տարբերակներ, որոնք ավելի լայն հնարավորություններ են ստեղծում թե օբյեկտիվ գնահատման, թե քննությունը զուտ գնահատման ձևից, նաև սովորեցնելու գործընթացի վերածելու  ընկալումը:

5.Նորարական մեթոդներ ,որոնցով կարելի է առկա կրթական համակարգը բարելավել:

Կատարված հետազոտության արդյունքում առանձնացվել են հետևյալ մեթոդները`

ա)Ուսումնահերթափոխային տեխնոլոգիա. պարապմունքներ անցկացնելու համար դասախոսներն այցելում են ուսումնական կենտրոններ: Դա կբարձրացնի ուսանողների տեղեկացվածության մակարդակը և կզինի մասնագիտական արդի գործիքակազմով։                                                                                                              բ)Ապահովել առավելագույն ինտերակտիվություն սովորողների և դասախոսների միջև, հնարավորություն ընձեռել խմբակային ուսուցման համար։     գ)Իրականացնել հետադարձ կապ։                                                                                  դ)Ստեղծել մոտիվացիա և պահպանել այն,                                                                   ե)Ապահովել ծրագրերի բովանդակային մոդուլների ընտրություն՝ սովորողը հնարավորություն կունենա իր հայեցողությամբ կամ դասախոսի առաջարկությամբ ընտրելու ցանկացած մոդուլ՝ իր պատրաստվածության մակարդակին համապատասխան։

Հեռավարուսուցմանարդյունավետությանհամարառաջարկվում են նաևհետևյալմիջոցներըևհնարները

  • ցանցային ուսումնական ձեռնարկներ
  • համակարգչային ուսուցման համակաարգ
  • աուդիո ուսումնատեղեկատվական նյութեր
  • վիդոո ուսումնատեղեկատվական նյութեր
  • էլեկտրոնային գրադարաններ
  • տեղեկատվական համակարգի վրա հիմնված ուսուցման միջոցներ
  • վիրտուալ իրականության հիմքի վրա ուսուցման միջոցներ

Հեռավարուսուցմանուսումնամեթոդականապահովումնիրականացվումէէլեկտրոնայինուսումնամեթոդականհամալիրներիմիջոցով, որոնքներառումեն՝

  • յուրաքաանչյուր ուսումնական տարվա սկզբում կազմված և հաստատության  կողմից հաստատված ժամանակացույց և կատարման հաջորդականություն,
  • ուսումնական պլան,
  • առարկայական ծրագրեր,
  • ուսանողի ահատական ուսումնական պլան,
  • թեստային առաջադրանքներ,
  • ուսումնական դասընթացի ուսումնասիրման մեթոդական հանձնարարականներ, տեղեկատվական հրատարակություններ, բառարաններ, բազային տվյալների հղումներ, ինտերնետային կայքեր, էլեկտրոնային բառարաններ և ցանցային ռեսուրսներ,
  • ինքնաստուգում և ընթացիկ ստուգում կազմակերպելու թեստեր,
  • ուսումնական (ուսուցողական, դիդակտիկ) ձեռնարկներ։
Spread the love